Administracja
Cechy modułu:
Za zarządzanie systemem OptiLogic odpowiadają trzy moduły: Administracja, Ustawienia i Konfiguracja.
Moduł Administracja służy do dodawania i edycji użytkowników programu oraz do przyznania poszczególnym użytkownikom uprawnień do programu.
- wydruk widocznych kolumn z danymi dla wszystkich lub wybranych użytkowników
- proste i funkcjonalne narzędzie do dodawania i odbierania uprawnień
- przejrzysty interfejs
- konfiguracja sposobu wyświetlania kolumn
KONFIGURACJA
Moduł Konfiguracja umożliwia skonfigurowanie podstawowych parametrów programu dotyczących katalogów do exportu faktur i importu dokumentów oraz dodawania, archiwizacji i przywracania bazy danych programu.
Cechy modułu:
- łatwa i szybka archiwizacja bazy danych
- szybkie przywracanie bazy danych
- swobodna edycja danych podmiotu
- możliwość wyboru wydruku na drukarce igłowej
USTAWIENIA
Moduł Ustawienia służy do wprowadzenia niezbędnych danych w celu prawidłowego funkcjonowania programu.
- Zakładka Jednostki miary
W oknie Jednostki miary definiujemy jednostki miary innej niż standardowe, które zostały wprowadzone do programu, a jednocześnie pozwala na określenie czy dana jednostka ma być widoczna czy niewidoczna. - Zakładka Pojemniki
W oknie Pojemniki definiujemy używane w przedsiębiorstwie pojemniki. Definicja pojemnika składa się z jego nazwy oraz pojemności wyrażonej cyfrą i jednostką miary. Pojemność pojemnika wykorzystywana jest do obliczenia kosztów usługi wywozu. - Zakładka Okresy rozliczeniowe
W oknie mamy możliwość zdefiniowanie okresów rozliczeniowych, które są wykorzystywane w przedsiębiorstwie do rozliczenia kosztów wykonywanych usług. Okres rozliczeniowy definiowany jest przez nazwę i ilość miesięcy. Ilość miesięcy jest wykorzystywana podczas wyliczania stawki na umowie lub aneksie. - Zakładka Szablony numeracji
W oknie możemy zdefiniować wiele szablonów numeracji do poszczególnych dokumentów programu tj. umów, aneksów i zleceń oraz szablony numeracji dla kontrahentów. Wszystkie zdefiniowane szablony łączymy z odpowiednimi modułami. - Zakładka Numeracja Faktur
W oknie możemy edytować szablony numeracji oraz numery początkowe dla faktur i faktur buforowych. - Zakładka Szablon
W oknie możemy dodać wcześniej przygotowane dokumenty MS Word i Open Office Write dotyczące wzorów umów, aneksów i zleceń. Po zapisaniu szablonu na kolejnej zakładce mamy możliwość powiązania zakładek z szablonu dokumentu z zdefiniowanymi polami bazy danych. - Zakładka Poczty
W oknie Poczty definiujemy kody pocztowe wraz z miejscowością w celu automatycznego wyboru w modułach programu. - Zakładka Usługi
W oknie Usługi mamy możliwość zdefiniowania usług wykonywanych w firmie. Usługi powiązane są z typem umowy i typem zlecenia. Definiując usługę określamy jej jednostkę miary, cenę netto i stawkę VAT. Dane te są podstawą do wyliczenia wartości umowy i faktury. - Zakładka Typ Umowy
Typ umowy to element programu odpowiedzialny za powiązanie umowy z szablonem dokumentu MS Word lub Open Office Write oraz z zdefiniowaną w programie usługą. - Zakładka Typ Aneksu
Typ aneksu to element programu odpowiedzialny za powiązanie umowy z szablonem dokumentu MS Word lub Open Office Write. - Zakładka Typ Zlecenia
Typ zlecenia to element programu odpowiedzialny za powiązanie zlecenia z szablonem dokumentu MS Word lub Open Office Write oraz z zdefiniowaną w programie usługą. - Zakładka Typ Odpadu
W oknie Typ odpadu definiujemy rodzaje odpadów, które wykorzystane są przy tworzeniu zleceń. - Zakładka Definicja Marszruty
W oknie Definicja marszruty możemy zdefiniować inkasentów (pracowników), którzy zostaną przydzieleni do danego kontrahenta